El primer pas per a tirar endavant el projecte, ha estat tot el conjunt de medicions del palista, en aquest cas del meu cos. Cames, peus, cintura, alçada del genolls a terra, i un grapat més. La seva interpretació ajudarà a decidir les mides de l'embarcació..

La relació mànega - eslora d'aquesta baidarka sembla que va ben encaminada, s'aproxima molt a la relació 1:10 , com la que ja els egipcis en el s. VI consideraven òptima per aconseguir velocitats màximes teòriques de navegació.






Comença l'aventura ..., ja tenim el material per a fer la rèplica que ens permeterà reviuere el sistema de navegació de fa dos segles a les aigues de les illes aleutianes i costes d'Alaska.

El nom d' aquestes illes ve de la seva climatologia, ja que durant el 70% del temps el seu mar és cobert de boira, amb reduïda visibilitat. Illes aleutianes vol dir " illes entre la boira".




En Narcís Fors ha escollit com a meterial de construcció el Cedre vermell del pacífic .Aquesta fusta és originària de la costa oest d'Amèrica del nord. Es molt lleugera, poc nerviosa i molt tova.

Les costelles seran de freixa. Hem de buscar un equilibri entre lleugeresa, resistència i flexibilitat.






Seguint l'ideologia dels natius, hi hem llaurat la línea irregular que els aleutians creien que era l'esperit de la baidarka.Cal tenir en compte que aquesta civilització tenia moltes creences, per a nosaltres difícils d'entendre, possiblement degut a la duresa de les condicions en les que vivien.






Detall de la Freixa per a fer les costelles.

La freixa és un arbre que pot arrivar als 25 metres d'alçada, acostuma a créixer a prop de l'aigua on hi ha terra fresca.




L'estructura ja comença a agafar la forma definitiva, cal que les mesures estiguin correctes i que quedi ben simetrica i nivellada, ja estan a punt els 80 forats per encaixar-hi les costelles.



La mànega comprobem que farà 52,5 cm.

















Les lligades seran d'intestí artififcial (artificial sinew), aquest material permet no fer volum .

La peça que formarà la proa, la quilla i la part de popa de la quilla, es de Sapelli ( tambè conegut per Caoba), es una fusta africana que te poca elasticitat pero es molt dura , mes que el Cedre. Ha de ser suficientment ample per poder treure la peça de proa, amb el bulb inclòs, uns 19 cm d ' ample.